bip.gov.pl
RSS
A A A K
SmodBIP

Dowody osobiste

 




Wydawaniem dowodów osobistych oraz sprawami meldunków w Urzędzie Gminy Tarnów zajmuje się ref. Spraw Społeczno-Administracyjnych - parter, pok. 9.

Informacje dot. dowodów osobistych - tel: 14 688 01 40

Informacje dot. spraw meldunkowych- tel: 14 688 01 32



Informacja dot. zgłaszania zagionionych dowodów osobistych do banków

W związku z sygnałami o posługiwaniu się przez obywateli polskich dowodami osobistymi, które zostały zgłoszone jako utracone, a potem odnalezione, i n f o r m u j e m y , że dowód osobisty zgłoszony jako utracony jest nieodwracalnie unieważniany w Rejestrze Dowodów Osobistych.
Poza tym informacja o utracie i unieważnieniu dowodu jest niezwłocznie przekazywana do Systemu Informacyjnego Schengen, a także wykazu unieważnionych dowodów osobistych.

Unieważnionym dowodem osobistym nie można się posługiwać.


Formularze

- Wniosek o wydanie dowodu osobistego

- Zgłoszenie pobytu stałego

- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego

- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu za granicę

- Zgłoszenie wyjazdu za granicę

- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego

- Zgłoszenie pobytu czasowego



Do wniosku o wydanie dowodu osobistego należy dołączyć aktualną, wyraźną fotografie o wymiarach 35 x 45 mm w układzie frontalnym - tzw. zdj. paszportowe

Wniosek można złożyć tylko osobiście.

Dowody osobiste są bezpłatne.



Elektroniczne składanie wniosków - ePUAP

Istnieje również możliwość złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

W tym celu należy:

- posiadać lub założyć konto na platformie ePUAP - epuap.gov.pl

- wypełnić formularz dla elektronicznego wniosku - do pobrania tutaj

- do wniosku dołączyć należy plik zawierający zdjęcie o wymiarach co najmniej 492 x 610 pikseli (najlepiej co najmniej 600x1000 pikseli) i wielkości maksymalnie 2,5 MB - wymagania jw

- wysłać na adres skrzynki urzędu tj: /tp1fo1l54b/skrytka lub znaleść wśród urzędów Urząd Gminy Tarnów

- podpisać wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w przypadku jego braku profilem zaufanym (szczegółowe informacje dot. uzyskania profilu zaufanego znajdują się tutaj)

Wnioski bez podpisu elektronicznego lub potwierdzenia profilem zaufanym  nie będą rozpatrywane. Dowód trzeba odebrać osobiście.



Dodatkowe informacje

Złożyłeś wniosek o nowy dowód osobisty? Chcesz sprawdzić, czy jest już gotowy do odbioru? Nie musisz już iść do urzędu, by się tego dowiedzieć. Sprawdzisz to na stronie www.obywatel.gov.pl

Nowy dowód osobisty możesz odebrać w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, jednak zazwyczaj dowód jest gotowy wcześniej. Tylko w szczególnych przypadkach termin może zostać wydłużony.

Jak sprawdzić, czy możemy już odebrać nasz dokument tożsamości?
Nie musimy wychodzić z domu, by się tego dowiedzieć. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych uruchomiło e-usługę, która pozwoli to sprawdzić on-line. Wystarczy wejść na stronę http://www.obywatel.gov.pl

To portal, który będzie zawierać w jednym miejscu wszystkie e-usługi MSW, w tym również te dotyczące dowodu osobistego.

W zaktadce „Dowody osobiste" została uruchomiona e-usługa, pozwalająca sprawdzić, czy dokument został już przygotowany przez urzędników. Wystarczy wpisać numer zawarty na potwierdzeniu złożenia wniosku, który wcześniej otrzymaliśmy w urzędzie. Odpowiedź od razu pojawi się na ekranie. Usługa jest bezpłatna i nie wymaga dodatkowego logowania.

Portal obywatel.gov.pl
Portal to kompendium wiedzy o informacjach i e-usługach z zakresu m.in. ewidencji ludności i aktów stanu cywilnego. To także serwis, zawierający e-usługi, np. te związane z Rejestrem Dowodów Osobistych, ale również e-usługi „Historia Pojazdu", „Bezpieczny Autobus" czy „CEPiK 2.0". W kolejnych miesiącach serwis ten będzie rozwijany o kolejne informacje i e-usługi dla obywateli.



Opublikował: Mariusz Sopala
Ostatnia zmiana: 25.01.2018
Podpisał: Mariusz Sopala
Dokument z dnia (pierwsza publikacja): 24.03.2011
Dokument oglądany razy: 6 009